2008-03-18

Illa berörd

Idag när jag var på väg hem från jobbet så hörde jag på nyhterna att en 13-årig pojke hade omkommit när ett betongblock rasat ner över honom.
Han hade påsklov och hade fått följa med pappa till jobbet. Just den gången, precis när han stod där han stod, när han en dag på alla andra var med sin pappa på jobbet, då går kranen man lyftar blocken med sönder och mosar pojken. Hur stor är sannolikheten för att det ska hända?
Pojken dog direkt, tack och lov får man väl säga ändå, men stackars pappan och resten av familjen!
Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om något sånt skulle hända mina barn...

Som om det inte var nog med elände och barn så såg jag något ännu värre nu:
aftonbladet.se - Två små barn dödade
Det finns stunder då dödsstraff känns väldigt rätt... Hoppas bara att man får tag på den person som gjorde det!
Och jo, om man skadar barn så spelar det ingen roll i vilket psykiskt skick man är i, det är oförlåtligt ändå. Sen kan man diskutera om det kanske är fler som borde få bära skulden (psykvården osv), men det måste ändå vara individen som ytterst är ansvarig för sina handlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar