2009-11-28

Obehaglig bok och slöa bilister

Jag sitter väldigt mycket bakom ratten i mitt jobb.
Det är nog en förutsättning att man tycker om att köra i mitt jobb, men det kan ändå bli extremt segt emellanåt.

Tur då att jag har upptäckt ljudböcker. Det är ett makalöst bra sätt att fördriva tiden bakom ratten! Men den senaste boken, "Det som tillhör mig" av Anne Holt är obehaglig. Det handlar om kidnappade och mördade barn och den gör mig från och till lite panikslagen eftersom jag vill se och hålla om mina egna barn. Skydda dem och kunna vara säker på att de mår bra.

Men idag när jag åkte hemmåt så tog trafikredaktionen över och meddelade att det låg en gran på vägen utanför Hedesunda. En julgran.
OK, det är väl bra att man varnar för det, men vem faen åkte förbi den och istället för att stanna och slänga ner den i diket ringde till trafikredaktionen och talade om att den låg där?
Snacka om slött och vrickat dumt…

2 kommentarer:

  1. Hörde jag också.Varför tog ingen hem den? Har själv letat efter en utegran en längre tid. /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Men Fredrik, har inte du en god vän som har ganska många granar på sina ägor?

    SvaraRadera